1. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de tussen Cliënt en AutiBewust gesloten overeenkomst (hierna: “Overeenkomst”) met betrekking tot zorgverlening, hulpverlening en/of ondersteuning.
2. Inhoud zorg/hulp/ondersteuning
1. AutiBewust stelt in samenspraak met Cliënt een zorgplan (hierna: “zorgplan”) op waarin de zorg/hulp/ondersteuning (hierna: “zorg/hulp/ondersteuning“) die aan Cliënt wordt geboden nader is uitgewerkt.
2. AutiBewust kan alleen een zorgplan opstellen indien Cliënt een indicatie of beschikking heeft voor de te bieden Zorg/hulp/ondersteuning. In de Overeenkomst staat beschreven voor welke zorg/hulp/ondersteuning Cliënt een indicatie of beschikking heeft en welke zorg/hulp/ondersteuning door AutiBewust aan Cliënt wordt geboden. Het zorgplan beschrijft de zorg/hulp/ondersteuning die valt binnen het kader van de indicatie of beschikking. Eventuele aanvullende diensten kunnen apart worden overeengekomen.
3. In het Plan staat in ieder geval beschreven;
4. Voorafgaand aan het opstellen van het zorgplan wordt met Cliënt besproken wat zijn of haar wensen zijn ten aanzien van de zorg/hulp/ondersteuning.
5. AutiBewust en Cliënt treden met elkaar in overleg over een aanpassing van het zorgplan indien dat noodzakelijk is. Dat is in ieder geval, maar niet uitsluitend, zo wanneer:
3. Kwaliteit
1. AutiBewust zorgt ervoor dat de zorg/hulp/ondersteuning die wordt geboden kwalitatief goed is. Dat betekent dat deze:
2. AutiBewust kan voor de zorg/hulp/ondersteuning derden (o.a. onderaannemers, opdrachtnemers, zzp’ers etc.) inzetten. Indien AutiBewust derden inzet, zorgt zij ervoor dat deze derden eveneens kwalitatief goede ondersteuning bieden.
3. Indien Cliënt ook ondersteuning of zorg ontvangt van een andere organisatie, streeft AutiBewust naar een goede onderlinge afstemming met die andere aanbieder, mits Cliënt daarvoor toestemming heeft gegeven.
4. Klachten
1. Indien Cliënt een klacht heeft over de zorg/hulp/ondersteuning, dan kan zij daarvoor bij AutiBewust terecht. AutiBewust zal zich inspannen in onderling overleg met Cliënt tot een oplossing te komen.
2. AutiBewust informeert Cliënt daarnaast over haar klachtenregeling, waarin staat beschreven hoe de klachtenafhandeling bij AutiBewust is geregeld.
5. Informatie
1. AutiBewust verstrekt aan Cliënt alle informatie die Cliënt redelijkerwijs nodig heeft in het kader van de zorg/hulp/ondersteuning. De informatie wordt verstrekt op een manier die voor Cliënt begrijpelijk is.
2. Cliënt verstrekt AutiBewust alle (schriftelijke) informatie die voor AutiBewust belangrijk kan zijn voor het verlenen van de zorg/hulp/ondersteuning. Cliënt zorgt ervoor dat die informatie volledig en juist is.
6. Informatie
1. AutiBewust houdt een dossier bij van de zorg/hulp/ondersteuning aan Cliënt. Het dossier bestaat ten minste uit het zorgplan, de overeenkomst en deze algemene voorwaarden.
2. Cliënt heeft recht op inzage in het dossier en krijgt daarvan indien gewenst een afschrift.
3. AutiBewust gaat zorgvuldig om met de gegevens van Cliënt en neemt de privacywetgeving in acht, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming en de Uitvoeringswet AVG.
4. AutiBewust verstrekt geen informatie over de zorg/hulp/ondersteuning van Cliënt aan derden, (zijnde personen niet direct bij de zorg/hulp/ondersteuning betrokken) behalve wanneer Cliënt daar toestemming voor heeft gegeven en behalve gevallen waarin AutiBewust daar op grond van wet- en regelgeving toe bevoegd of verplicht is.
7. Annuleren / No-show
1. Als de Cliënt geen gebruik wil of kan maken van de afgesproken zorg/hulp/ondersteuning, laat Cliënt dit uiterlijk 48 uur voor de geplande start van de zorg/hulp/ondersteuning aan AutiBewust weten.
2. Indien de termijn die in het vorige lid wordt genoemd niet in acht wordt genomen dan behoudt AutiBewust zich het recht voor om een no-show tarief in rekening te brengen aan de cliënt van €X / bestaande uit het volledige bedrag dat AutiBewust door de niet-tijdige annulering misloopt.
8. Vergoeding van de zorg / hulp / ondersteuning
1. Cliënt is AutiBewust vergoeding verschuldigd voor de geleverde zorg/hulp/ondersteuning voor zover deze niet rechtstreeks door de zorgverzekeraar of gemeente of anderszins aan AutiBewust wordt voldaan. Cliënt is gehouden tot de betaling aan AutiBewust van alle kosten die AutiBewust om welke reden dan ook niet van de zorgverzekering, gemeente c.q. een andere financier vergoed krijgt. p>
2. Het kan zijn dat Cliënt een eigen bijdrage verschuldigd is. Cliënt is zelf verantwoordelijk voor de betaling van de eigen bijdrage.
3. Als Cliënt naast de zorg/hulp/ondersteuning die in het Plan is beschreven ook aanvullende diensten afneemt van AutiBewust, dan komen deze aanvullende diensten voor rekening van Cliënt. Aanvullende diensten worden alleen geleverd indien Cliënt en AutiBewust dat gezamenlijk hebben afgesproken.
9. Einde Overeenkomst
1. De Overeenkomst eindigt in geval van de hierna genoemde omstandigheden en op de hierna genoemde momenten:
2. Indien AutiBewust de Overeenkomst opzegt zal zij, indien Cliënt dit wenst en indien dit noodzakelijk is, behulpzaam zijn bij het vinden van een alternatieve aanbieder.